söndag 19 oktober 2008

Det här är jag!

Hej alla som hittar hit. Jag har kommit på att jag vill prova blogga. En beskrivning av mig först:

Jag är alltså en kille på 15 år. ADHD är en av mina meriter, som är på både gott och ont, men mest gott, för då har jag något att skylla mitt beteende på :)
Jag går i skolan och gör det jag ska oftast, det händer att jag tappar lusten och koncentrationen, vilket jag beskyller ADHD´n för. Jag vet inte än vad jag kommer att skriva om i den här bloggen, men jag förmodar att det blir lite vardagshändelser blandat med funderingar, och lite filosoferande. Det kan nog hända att jag ibland tar upp stötande ämnen, så känsliga personer varnas. För den som inte vet så mycket om ADHD så kan jag tala om hur den visar sig på mig:

*Jag är impulsiv
*Lite hetsig ibland
*Svårt att koncentrera mig på saker
*Får lust att skrika ibland (gör det också)
*Hjärnan går i 190 knyck ibland och det är svårt at sortera tankarna
*Svårt att sova och äta pga medicinen

Men Jag är inte bara ADHD, jag är också:

* Intelligent
*Social
*Har humor
*Empatisk
*Sen säkert massa mer =)

Men overall så är jag en trevlig prick som ni säkert kommer märka förr eller senare...

Vi höres! Peace in the middle east

12 kommentarer:

"Gripplund" sa...

Tjena mannen,,då har jag oxå Damp!!

Ett tips,,ge inte ut för mycket av ditt privata. Internet är en tuff värld,,"So lets be careful out there" !!

Anonym sa...

Jag tyckler du verkar helt underbar. Min sonm har asberger och det utnyttjar han då det passar honom. Precis då han fått sin diagnos - han var arton då så hade han en tandläkartid efter och när tandläkaren som vanligt började tjata om dålig tandborstning så svarade min son..."jo men du förstår, jag har asberger så jag har lite svårt för att komma ihåg sådant där". Praktiskt att alltid ha en ursäkt - sån´t ska man vara tacksam för;)
Och vad ska man ha en diagnos för om man inte kan ha någon praktisk användning av den;)

Dampfilosofen sa...

Aa mamma har berättat , inte lägga ut bilder och sånt för innan man vet av de så sitter ansiktet på nån snuskig porrbild! tack för kommentaren du är den första=)

Dampfilosofen sa...

Haha håller med dig ann , men morsan säger att min adhd inte är nån ursäkt , att jag får ha abc om jag vill det är endå ingen ursäkt .. Men det vet ju ingen annan om =)

"Gripplund" sa...

Du kanske använder din adhd för ofta som ursäkt? Du får bli liiite smartare och bara anväda den då det verkligen gäller att "komma undan" ;)

Men säg inte att du fått tipset från mej!!

Kör hårt!

Dampfilosofen sa...

Ingen kommer få veta min blodsbroder xD

Anonym sa...

Hej! Kul att du har startat den här bloggen! Får jag länka till den från Psykbryt i ett inlägg längre fram, som ett tips till läsarna?

Dampfilosofen sa...

Hej psykbryt. Ja det får du så gärna, jag kan länka till din blogg också sen när jag har fått lite besökare. puss o kram gummibanan

Anonym sa...

Vad roligt! Du ska veta att det inte är så många som i din ålder bloggar om ADHD- faktiskt har jag inte sett någon alls! Får jag göra ett litet inlägg med en rekommendation på Damptanternas blogg?

Se här

http://damptanterna.blogspot.com

puss och kram gummibanan tillbaka!

Dampfilosofen sa...

Jaa gör de=) Hahaha damptanterna xD vilket namn

Anonym sa...

jag har Damptanternas lille söte favoritmaskot Psykbryt att tacka för att han länkade till dig på 'vår' damp-sida - vi bokstavstanter på nätet!
Å se här har vi nu en till liten maskot-kille! ;)

Jag slänger gärna in en länk till din sida hos min blogg.. det gör jag nu med en gång - så protesterar du så får du släppa ADHD:n fri och gapa å skrika om du inte vill att jag länkar till dig! :-P

Kram, Anna

Anonym sa...

Här har du en dampkärring till.
Jag lägger in länk till dig på min blogg under damptanter på nätet.

Hojta om du inte vill synas där.

Ha det gött!